vrijdag 2 mei 2014

Verder


Nog maar net terug uit Bulgarije, ik stond nog wat 's ochtends vroeg suf naar de bagageband op Schiphol te staren, kreeg ik een sms'je. Het nieuwe college van Langedijk had het nieuwe subsidiebeleid naar de prullenbak doorverwezen.

Ik was even voorzichtig blij. Zou dat betekenen dat de aangekondigde 40% bezuiniging waardoor we hier in tranen waren nu ook niet doorging?

Nee dus.

Hoe nu verder? Met die bezuiniging, en met dit blog?

Tja.

Kijk, we lopen hier natuurlijk niet nog steeds met tranen in de ogen rond. Maar om nou te doen alsof er niks aan de hand is, dat zou ook onzin zijn.

Dus. De komende tijd, naar januari 2015 toe zal ik zo regelmatig en open als maar kan vertellen over hoe we die aangekondigde bezuiniging van meer dan €260.000,- gaan proberen in te vullen.

De gevolgen zullen meer dan duidelijk waarneembaar zijn, voor iedereen. Niet iedereen die hier nu nog werkt zal hier in 2015 nog zijn, en de bibliotheek zoals u die nu kent zal er anders uitzien, zal kleiner zijn, fors kleiner misschien wel.
En of we alles wat we nu doen dan ook nog kunnen doen ...

Maar dat komt allemaal nog. Nu schuif ik nog aarzelend onwennig met bedragen, personeelskosten, de huurprijs per vierkante meter van dit mooie maar ook prijzige pand, de bedragen die we aan boeken uitgeven. Het is nog wennen, laat ik het zo maar noemen, ik bezuinig al jarenlang maar dat wat nu wordt weggestreept is echt weg.

Op woensdag 14 mei hebben we de leden van de nieuwe gemeenteraad uitgenodigd, dat waren we toch al van plan na de verkiezingen. We gaan vertellen wat we doen, wat het belang, het nut daarvan is. En ik gok dat de bezuiniging ook wel ter sprake zal komen.

Vrijdags liedje. Een dreinerig ding over het (weer) oppakken van de stukjes. Met een meneer in een Schots rokje.
Glimlachen kan geen kwaad.

Ton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten