vrijdag 4 april 2014

Underworld en lang voorlezen


Ergens in de flat moet het liggen. Het mapje met dingen over het record "langdurig hardop voorlezen". Omdat ik zelf niet zo'n al te best geheugen heb zou ik het mapje graag vinden. Want ik ben helemaal vergeten hoelang ik toen voorgelezen heb. Lang. Heel lang, meer dan een dag of zo, dat weet ik nog wel. En dat het in de bibliotheek Ursem was. Er zaten mensen te luisteren, bekenden en volslagen vreemden. Ik heb mensen legpuzzels zien maken, dat soort dingen. En ik las maar door. Gekmakend lang.

Het is echt gebeurd. Maar ik kan er nu niets van terugvinden. En omdat het internet toen nog lang niet zo aanwezig was zijn er ook daar geen sporen.

Ik was zelfs dat hele voorlezen al bijna vergeten. Maar ik herinnerde me het door het muziekje van deze week. Underworld. Die muziek zat toen vaak op de walkman (ja, zolang is het geleden) onder het fietsen van het station in Obdam naar De Goorn of Ursem. In Den Helder waait het, maar daar waait het volgens mij minstens zo hard. De maar voortdenderende dreun van Underworld zorgde dan voor afleiding.

Al hielp ook die niet toen ik met fiets en al omwaaide.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten