woensdag 15 januari 2014

Krrrr...okodil - Catherine Rayner (boek)





Stel je eens voor…. Je ligt lekker een beetje lui te dobberen in een fijne koele rivier met je vrienden. Zon op je bol en genietend van de rust.
Maar zonder dat je het door hebt wordt je vanaf de waterkant begluurd. Als je één oog half open zou hebben, dan zou je 2 gemene ogen kunnen ontdekken tussen de bosjes. Nog niet echt iets aan de hand, toch?
Pas als er luid ‘KRRRR….OKODIL’  geschreeuwd wordt en er een enorme krokodil met een grote plons het water induikt…ja dan wordt alles anders. Weg met de rust en zwemmen voor je leven neem ik aan.


Niet echt een lekker prentenboek om voor te lezen aan kinderen tussen de 4 en 6 jaar vlak voor het slapen gaan, zou je misschien denken. Toch komt dit verhaal uit het bekroonde prentenboek van 2014. Krrrr…okodil van Catherine Rayner.
Krrrr….odil jaagt iedereen de stuipen om het lijf. Alle dieren zijn boos op hem en hebben het helemaal gehad met hem.  Je zou denken dat Krrrr…okodil uiteindelijk toch leert dat het niet zo netjes is om anderen aan het schrikken te makken. Ha, mooi niet. Op een dag ontdekt hij dat het nog leuker is dit samen met iemand te doen…..


Ik kan het niet ontkennen dat ik die neiging ook wel eens heb om een bezoeker of één van mijn collega’s in de bieb lekker aan het schrikken te maken. Helaas mag dat niet meer als je zo oud bent als ik. Maar het blijft lastig om de neiging te onderdrukken.

Dus mocht er een keer iemand van achter een kast vandaan springen ...+

Karen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten