dinsdag 10 januari 2012

Rijles


Zelf heb ik, het schijnt heel raar te zijn dus ik zeg het maar wat zachtjes, maar zelf heb ik geen rijbewijs.
Verder gaat het allemaal wel goed met me hoor.
Maar, ik heb geen rijbewijs. Vroeger, lang terug is het er nooit van gekomen en nu ben ik er gewoon aan gewend.

Maar. Wie 16,5 jaar is geworden kan tegenwoordig al op rijles. Zelf weet ik niet helemaal of ik dat wel zo'n heel goed idee vind maar, als je het dan toch doet doe het dan een beetje goed. Daarom kopieer en plak ik even een bericht van de website hier nog even.

"Informatie en voorlichting voor ouders en hun 16 of 17 jarig kind over 2toDrive: Rijles vanaf 16,5 jaar en rijbewijs behalen met 17 jaar.Verkeerschool Hoekstra houdt op maandagavond 16 januari 2012 om 19.30 uur een voorlichtingsavond over het nieuw ingevoerde systeem voor het behalen van het rijbewijs.

Vanaf 1 november j.l. is het voor jongeren mogelijk om al op hun 17-de jaar het rijbewijs te halen. Daarna volgt een periode van een jaar waarbij alleen onder begeleiding gereden mag worden.

De voor- en nadelen van deze nieuwe maatregel komen tijdens deze voorlichting ter sprake en ook besteedt Verkeerschool Hoekstra uitgebreid aandacht aan de praktische voorwaarden waaraan moet worden voldaan.

De voorlichting vindt op maandagavond 16 januari plaats op de bovenetage van de bibliotheek. Entree ouder + kind: € 5,- (incl. koffie/thee)"

2 opmerkingen:

  1. Zo krijgen de kinderen wel genoeg tijd om het te leren en zo ervoor te zorgen dat alles goed komt. Ik vind het heel erg goed dat ze al eerder met de rijlessen mogen beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nooit te laat om je rijbewijs te gaan halen. Genoeg keuze in rijscholen. Eenmaal in de pocket is Forever Fun
    Rijschool
    Den Haag

    BeantwoordenVerwijderen