woensdag 16 maart 2011

"Net zat hij er nog!"


Schrijven over je huisdier is vaak een laatste oplossing voor als je echt niet meer weet wat je moet schrijven. Een beetje leuk huisdierverhaal heeft tenslotte een instant "ach gut, wat lief" gehalte.
En kom daar maar eens om bij de gemiddelde bibliotheekmededeling.

Ik had wel een onderwerp, een heus onderwerp zelfs. Het leenrecht. Een geheimzinnig iets waar de gemiddelde bibliotheekbezoeker geen weet van heeft.

Maar dat komt een andere keer.

Want het huisdier zat plots in de weg. Of beter. Een wonderlijke internetsite over huisdieren zat in de weg.

Failedcatphotos.com heet de site. En de titel zegt meteen waar het over gaat. Mislukte foto's van katten.

"We estimate that 97% (99.7% if you exclude photos of sleeping cats) of all cat photos didn't turn out the way they were supposed to. Often deleted immediately and erased forever. A great loss, we think."

De teksten zijn in het Engels. Maar dat mag de pret niet drukken. Iedere kattenliefhebber zal herkennend grinniken. Ik deed dat wel want ook de kat die in mijn huis woont heeft een wonderlijke hekel aan gefotografeerd worden. Zodra hij een fototoestel ziet loopt hij weg. En de laatste tijd herkent hij zelfs mijn mobiel zodra ik die als camera wil gebruiken.

Wonderlijk. Misschien wel net zo wonderlijk als een hele website met alleen maar mislukte foto's van katten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten