woensdag 23 maart 2011

De springende bibliothecaris



Ik ben iets van 1,93 lang. Niet echt heel zwaar maar ik zal de laatste zijn om te beweren dat er niet zwaar geïrriteerd gekeken wordt wanneer ik per ongeluk op iemands tenen ga staan of tegen iemand aan val.

Komende vrijdagavond ga ik, op flink wat tenen terecht komen en ook mijn ellebogen of dat soort dingen zullen stevig tegen mensen die ik in het geheel niet ken terecht gaan komen.

Toch zal er niemand boos kijken en er zal ook niet gesnauwd worden. Ik zal vriendelijk lachen en degene die ik enige pijn heb gedaan zal lachend zeggen "dat het het niet uitmaakt".

Vrijdagavond speelt Faithless voor het laatst als band in Nederland. In Eindhoven. Daarna stoppen ze er mee. Een deel van de groep speelt later nog op het Indian Summer Festival maar dat zal toch niet helemaal hetzelfde zijn.

Vernieuwd is de band al een hele tijd niet meer en men teert al even op successen uit het verleden. Maar ik ken geen bandje dat zo'n gevoel van saamhorigheid en feest op kan roepen. Als normaal, zelfs weldenkend individueel mens begin je aan de avond maar voor je het weet ben je veranderd in een springend deel van een vrolijk collectief.

Zegt dit stukje iets over de bibliotheek?
Nee, niet echt. Al weet u nu wel wat de directeur van de bibliotheek in Langedijk vrijdagavond gaat doen.

Een bibliothecaris is net een mens, een springende mens.


Ton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten