donderdag 1 juli 2010

Hup Holland Hup


Oranje is de kleur van de afgelopen weken.
Overal is alles oranje en er zijn vele hebbedingetjes te krijgen bij...tja bij wat niet eigenlijk de laatste tijd ? Het is wel gezellig evengoed en ik blijf het wonderlijk vinden dat iets als voetbal de Nederlanders zo kan verenigen.

We doen allemaal mee aan een of misschien wel meerdere poeltjes, hebben een vuvuzela of minstens een ander lawaai-ding in huis dat oranje is en zitten voor de buis als het Nederlands elftal speelt.

Mijn 4-jarig zoontje, die gewoonlijk niets met voetbal heeft, weet nu hoe de keeper heet, hij kan Hup Holland Hup zingen en weet wat een schwalbe is. Hij kon het gelukkig ook uitleggen aan mij, want ik wist het niet....oeps.

In de bibliotheek doen we gezellig mee, met name op de jeugdafdeling.
Lekker in de voetbal boeken neuzen en een voetbal kleurplaat maken.
Morgen dan fijn "even" winnen van Brazilie, want dan kunnen we verder genieten van alle oranje gekte en ....dan leert mijn zoontje niet voor niets op school "Nederland oh Nederland, jij bent de kampioen..."

Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten