zondag 7 februari 2010

verplicht lezen

Van de week kwam een knul van een jaar of 16 in de bibliotheek met de vraag
"mevrouw, waar staan de boeken met inhoud van ongeveer 100 bladzijden?"
Toen ik dit thuis vertelde zei mijn man gelijk "naast die van 200 bladzijden"!

Als je zo'n vraag krijgt weet je gelijk, die moet lezen maar wil het niet.

Ik heb de vraag overgedragen aan mijn collega inlichtingen en later zag ik hem met een boek van Tim Krabbe
bij de uitleenbalie staan.Kwam naar mij toe en zei "dat apparaat is niet goed hoor". Denken dat ze
het helemaal onder controle hebben.
Waarop ik dan gelijk denk "of jij doet het niet goed"

Samen even kijken en wat blijkt dan, het boek is al door hem uitgeleend, maar dat had hij nog niet door.

En nu maar hopen dat hij door dat "dikke" boek komt en dat het aanzet tot meer en met plezier lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten